Корисні поради водіям. Гальмівна система.

Починаємо публікацію підбірок практичних порад власникам і користувачам автомобілів. Сподіваємося, що вони стануть у пригоді як новачкам, так і ветеранам автомобільних шляхів, будуть сприяти підвищенню безпеки учасникам дорожнього руху.

15 порад з догляду за гальмівною системою

Від справної гальмівної системи залежить загальний технічний стан автомобіля, а також безпека кожного учасника дорожнього руху.

Саме тому ігнорувати найменші ознаки поломок вкрай не бажано, оскільки таке байдуже відношення призводить до дуже сумних наслідків. Правильний нагляд за гальмами дозволяє подовжити строк їх експлуатації і забезпечити належне виконання функцій цього важливого компонента будь-якого автомобіля.

Як виявляється несправність гальм?

Найчастіше поломку можна встановити при наявності сторонніх скрипів, стуків або пульсації під час гальмування, часто педаль гальма нажимається з неймовірною легкістю або зовсім «провалюється». Протилежні ознаки (жорсткий хід педалі або її амортизація) також свідчать про ненормальне функціонування гальмівної системи.

Крім того, поломка може впливати на характер поведінки автомобіля під час руху. Наприклад, при гальмуванні авто може заносити в сторону або сам процес стає надзвичайно складним. Гірше за все коли система відмовляє під час руху.

В разі наявності хоча б одної з наведених ознак (або інших) водію необхідно терміново звернутися до автосервісу, або вжити самостійних заходів для приведення гальмівної системи у справний стан.
  1. Важливо дотримувати режим заміни (загалом раз на три роки) гальмівної рідини.
  2. Рідина повинна бути того типу і виробника, які зазначені в паспорті (керівництві з експлуатації) автомобіля.
  3. Раз на тиждень перевіряти рівень рідини в бачку, який має бути заповненим повністю.
  4. Перевіряти наявність підтікань рідини у районі гальмівної системи і коліс перед кожною поїздкою.
  5. Регулярно перевіряти справність антиблокувального механізму і гальмівного підсилювача.
  6. Хоча розміри гальмівних дисків у кожного автомобіля різні, необхідно контролювати середній мінімальний розмір – 10 міліметрів, встановлений регламентом безпеки.
  7. Після порушень у роботі гальмівної системи необхідно перевірити і, за необхідності, відрегулювати величину робочого і вільного ходу гальмівної педалі.
  8. Іноді варто перевірити ступень зносу гальмівних колодок (достатньо на одному колесі), мінімально припустима товщина колодок становить 1 міліметр.
  9. З’єднання і трубопроводи гальмівної системи повинні бути герметичними.
  10. Заміна гальмівного циліндра здійснюється після заклинювання поршня. В цьому випадку циліндр обробляється рідиною типу WD-40, а поршень виставляють у початкове положення монтіровкою, без торкання нею гальмівного диску. Легкості поршньового ходу можна досягти шляхом прокачки педалі гальма.
  11. Під постійним контролем повинні знаходитися: кріплення головного гальмівного циліндру, ручне гальмо, привід, осі і пружини колодок.
  12. Контролювати величину зазору між барабаном і гальмівними колодками.
  13. Необхідно слідкувати щоб у гальмівній системі не було повітря. В разі наявності повітря необхідно вжити наступних заходів. В головний циліндр долити гальмівну рідину, на першому колесі відкрити клапан другого циліндра, на місце пробки закріпити півметровий шланг. В скляну ємність з гальмівною рідиною опустити другий кінець шлангу і прокачувати систему доти, поки бульбашки повітря не перестануть виходити з циліндру. По закінченню процедури клапан закрити пробкою.
  14. При прокачці гальм використовувати тільки свіжу рідину, сам процес прокачки починати з заднього правого колеса, оскільки воно найбільш віддалене від центрального циліндру.
  15. Гальмівну рідину доливати після кожної прокачки гальмівної системи.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Строк дії посадових інструкцій

Наряд-допуск до роботи підвищеної небезпеки. Частина 2.

Професія – експерт технічний