Корисні поради водіям. Ремені безпеки.
Завдячуючи ременям безпеки 70% учасників аварій залишилися живими, застосування ременів зменшує ризик загибелі водія при лобовому зіткненні – у 2,3 рази, при боковому – у 1,8 разів, при перевертанні – у 5 разів.
Ремені безпеки в автомобілі – частина пасивної безпеки, але виконують вони свою функцію лише у випадках, коли ними користуються правильно. За результатами опитування кількох десятків водіїв і їх пасажирів, з'ясувалося, що правильно пристібатися ременями вміють лише 32% з них.
Чисельні дослідження свідчать, що при зіткненні автомобіля з нерухомою перешкодою на швидкості 50 км/год. на дорослу людину вагою 80 кг діє удар силою 2 тони! А на дитину при цьому – 500 кг. Для пасажирів на задньому сидінні, які не пристебнуті ременями, лобове зіткнення також небезпечне і може привести до смертельної травми у випадку удару головою о стелю салону.
Отримують значні травми також і ті, хто неправильно розміщує ремені на тілі а також любителі сидіти у напівлежачому положенні. В момент зіткнення вони потрапляють на підлогу салону, отримуючи при цьому травму хребта і голови. Крім того, в цей момент ремінь може перетягнути горло і задушити людину.
Особливо серйозні травми під час зіткнення отримують діти, які не сидять у дитячих сидіннях і не пристебнуті ременями. Відповідно до досліджень німецьких центрів діти, які сидять у штатних сидіннях і пристебнуті звичайними ременями, отримують травми у п`ять разів частіше, ніж діти у дитячих сидіннях. Це пояснюється тим, що слабкі дитячі шийні хребці не здатні утримати важку голову при зіткненні, яка різко переміщується вперед, що призводить до перелому хребта.
Також небажано тримати дітей на руках, оскільки при зіткненні, наприклад, на швидкості 40 км/год. дитина вагою 5,5 кг здійснює навантаження на руки утримуючого дорослого силою 110 кг. Витримати таке навантаження, особливо жінкам, навряд чи реально.
Настав час відповісти на питання – чому більшість водіїв не пристібаються?
Швидше за все причина криється у психологічному аспекті та менталітеті водія. Комусь це не «круто», хтось наслухавсь історій як ремінь задушив людину, або не пристебнутий водій встиг вискочити з авто до його спалаху. Всім іншим просто незручно їздити з ременем безпеки, хоча «зручність» може приймати різні форми – розмови по телефону, кава за кермом тощо.
Дуже мало людей, які розуміють, що водій, який встиг вискочити з автомобіля – це виняток! В більшості ДТП 99% відсотків водіїв і пасажирів можуть не дожити до моменту, коли можна вибратися із купи металу. У світі за один рік в аваріях гине приблизно один мільйон людей, більш ніж 38 мільйонів отримують серйозні травми. За інформацією Всесвітньої організації охорони здоров'я 80% летальних випадків відбулися з людьми, які не користувалися ременями безпеки.
Варто ознайомитися з деякими даними, наведеними у книзі відомого французького автомобільного експерта Крістіана Жерандо, який не один рік керував різними організаціями у сфері транспортної безпеки.
Отже – що відбувається з водіями і пасажирами, які не користуються ременями безпеки в середині транспортного засобу при швидкості руху 80 кілометрів на годину:
Ремені безпеки в автомобілі – частина пасивної безпеки, але виконують вони свою функцію лише у випадках, коли ними користуються правильно. За результатами опитування кількох десятків водіїв і їх пасажирів, з'ясувалося, що правильно пристібатися ременями вміють лише 32% з них.
Чисельні дослідження свідчать, що при зіткненні автомобіля з нерухомою перешкодою на швидкості 50 км/год. на дорослу людину вагою 80 кг діє удар силою 2 тони! А на дитину при цьому – 500 кг. Для пасажирів на задньому сидінні, які не пристебнуті ременями, лобове зіткнення також небезпечне і може привести до смертельної травми у випадку удару головою о стелю салону.
Отримують значні травми також і ті, хто неправильно розміщує ремені на тілі а також любителі сидіти у напівлежачому положенні. В момент зіткнення вони потрапляють на підлогу салону, отримуючи при цьому травму хребта і голови. Крім того, в цей момент ремінь може перетягнути горло і задушити людину.
Особливо серйозні травми під час зіткнення отримують діти, які не сидять у дитячих сидіннях і не пристебнуті ременями. Відповідно до досліджень німецьких центрів діти, які сидять у штатних сидіннях і пристебнуті звичайними ременями, отримують травми у п`ять разів частіше, ніж діти у дитячих сидіннях. Це пояснюється тим, що слабкі дитячі шийні хребці не здатні утримати важку голову при зіткненні, яка різко переміщується вперед, що призводить до перелому хребта.
Також небажано тримати дітей на руках, оскільки при зіткненні, наприклад, на швидкості 40 км/год. дитина вагою 5,5 кг здійснює навантаження на руки утримуючого дорослого силою 110 кг. Витримати таке навантаження, особливо жінкам, навряд чи реально.
Настав час відповісти на питання – чому більшість водіїв не пристібаються?
Швидше за все причина криється у психологічному аспекті та менталітеті водія. Комусь це не «круто», хтось наслухавсь історій як ремінь задушив людину, або не пристебнутий водій встиг вискочити з авто до його спалаху. Всім іншим просто незручно їздити з ременем безпеки, хоча «зручність» може приймати різні форми – розмови по телефону, кава за кермом тощо.
Дуже мало людей, які розуміють, що водій, який встиг вискочити з автомобіля – це виняток! В більшості ДТП 99% відсотків водіїв і пасажирів можуть не дожити до моменту, коли можна вибратися із купи металу. У світі за один рік в аваріях гине приблизно один мільйон людей, більш ніж 38 мільйонів отримують серйозні травми. За інформацією Всесвітньої організації охорони здоров'я 80% летальних випадків відбулися з людьми, які не користувалися ременями безпеки.
Варто ознайомитися з деякими даними, наведеними у книзі відомого французького автомобільного експерта Крістіана Жерандо, який не один рік керував різними організаціями у сфері транспортної безпеки.
Отже – що відбувається з водіями і пасажирами, які не користуються ременями безпеки в середині транспортного засобу при швидкості руху 80 кілометрів на годину:
- через 0,026 секунди після удару вгинається бампер, сила, яка в 30 разів перевищує масу автомобіля, зупиняє його рух на лінії передніх сидінь, тоді як його пасажири, не пристебнуті ременями, продовжують рухатися вперед зі швидкістю 80 км/год;
- через 0,039 секунд водій разом із сидінням стрімко пересувається вперед на 15 см;
- через 0,044 секунди він ламає кермо грудями;
- через 0,050 секунди швидкість падає настільки, що на авто і його пасажирів починає діяти сила, яка у 80 разів перевищує їх особисту вагу;
- через 0,068 секунди водій із силою у 9 тон ударяється у щиток приладів;
- через 0,092 секунди водій і передній пасажир влучають у лобове скло і отримують смертельні травми;
- через 0,100 секунди водій з керма відкидається назад, він вже мертвий;
- через 0,110 секунд автомобіль починає потроху відкатуватися назад;
- через 0,113 секунди пасажир за водієм завдає йому удару і сам отримує смертельні травми;
- через 0,150 секунди настає тиша, скалки скла і уламки метала падають на землю, місце зіткнення захмарює курява.
Коментарі
Дописати коментар